Οι νέοι κανόνες για το κοινό ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης !!!
Οι άδειες πρέπει να ανανεώνονται για οδηγούς αυτοκινήτων και
μοτοσικλετιστές, κάθε 10- 15 χρόνια, ανάλογα με το κράτος- μέλος. Για
τους οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών, οι άδειες πρέπει να ανανεώνονται
ανά πενταετία και, για την ανανέωση, είναι αναγκαία η ιατρική εξέταση.
Η ανανέωση εξασφαλίζει ότι τα στοιχεία της άδειας, οι φωτογραφίες κλπ. παραμένουν επίκαιρα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας μπορούν να επικαιροποιούνται τακτικά με βάση τις νέες τεχνολογίες και τα κράτη- μέλη διαθέτουν συνεχώς επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τις άδειες σε κυκλοφορία.
Εξάλλου, το καθεστώς της ευρωπαϊκής άδειας οδήγησης ενισχύει την προστασία των πλέον ευάλωτων κατηγοριών χρηστών του οδικού δικτύου. Στις σχετικές διατάξεις περιλαμβάνονται:
- Μεγαλύτερο όριο ηλικίας για άμεση πρόσβαση- μέσω πρακτικών και θεωρητικών δοκιμασιών- σε άδειες για τις ισχυρότερες μοτοσικλέτες, από το ισχύον 21ο, στο 24ο έτος της ηλικίας.
- Αύξηση του ορίου ηλικίας, καθώς και εισαγωγή επιπλέον σταδίων στη διαδρομή για την προοδευτική πρόσβαση. Το νέο καθεστώς απαιτεί εμπειρία οδήγησης τουλάχιστον τεσσάρων ετών- αντί δύο- με λιγότερο ισχυρές μοτοσικλέτες, πριν από την έκδοση άδειας οδήγησης για τις ισχυρότερες.
- Τα μοτοποδήλατα αποτελούν νέα κατηγορία οχημάτων και οι υποψήφιοι για άδεια μοτοποδηλάτου θα καλούνται, στο εξής, να υποβληθούν σε θεωρητική εξέταση. Τα κράτη- μέλη μπορούν επίσης να καθιερώσουν δοκιμασίες δεξιοτήτων και συμπεριφοράς και ιατρικές εξετάσεις.
Η ΕΕ ορίζει ως ελάχιστη ηλικία τα 16 έτη, με τη συμπλήρωση των οποίων οι άδειες αναγνωρίζονται αμοιβαία από όλα τα κράτη- μέλη (τα κράτη- μέλη μπορούν να μειώσουν το όριο στα 14 στη χώρα τους). Προηγουμένως, δεν υπήρχαν ελάχιστες απαιτήσεις της ΕΕ για τα μοτοποδήλατα.
Οι εξεταστές οδήγησης θα πρέπει να πληρούν ελάχιστα πρότυπα, όσον αφορά τα αρχικά προσόντα τους και την περιοδική κατάρτισή τους. Με το μέτρο αυτό, θα καθιερωθεί στο νέο σύστημα ο έλεγχος ποιότητας.
http://www.newsit.gr
σχετικά θέματα:
Το νέο κοινό ευρωπαϊκό δίπλωμα
Η ανανέωση εξασφαλίζει ότι τα στοιχεία της άδειας, οι φωτογραφίες κλπ. παραμένουν επίκαιρα, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας μπορούν να επικαιροποιούνται τακτικά με βάση τις νέες τεχνολογίες και τα κράτη- μέλη διαθέτουν συνεχώς επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με τις άδειες σε κυκλοφορία.
Εξάλλου, το καθεστώς της ευρωπαϊκής άδειας οδήγησης ενισχύει την προστασία των πλέον ευάλωτων κατηγοριών χρηστών του οδικού δικτύου. Στις σχετικές διατάξεις περιλαμβάνονται:
- Μεγαλύτερο όριο ηλικίας για άμεση πρόσβαση- μέσω πρακτικών και θεωρητικών δοκιμασιών- σε άδειες για τις ισχυρότερες μοτοσικλέτες, από το ισχύον 21ο, στο 24ο έτος της ηλικίας.
- Αύξηση του ορίου ηλικίας, καθώς και εισαγωγή επιπλέον σταδίων στη διαδρομή για την προοδευτική πρόσβαση. Το νέο καθεστώς απαιτεί εμπειρία οδήγησης τουλάχιστον τεσσάρων ετών- αντί δύο- με λιγότερο ισχυρές μοτοσικλέτες, πριν από την έκδοση άδειας οδήγησης για τις ισχυρότερες.
- Τα μοτοποδήλατα αποτελούν νέα κατηγορία οχημάτων και οι υποψήφιοι για άδεια μοτοποδηλάτου θα καλούνται, στο εξής, να υποβληθούν σε θεωρητική εξέταση. Τα κράτη- μέλη μπορούν επίσης να καθιερώσουν δοκιμασίες δεξιοτήτων και συμπεριφοράς και ιατρικές εξετάσεις.
Η ΕΕ ορίζει ως ελάχιστη ηλικία τα 16 έτη, με τη συμπλήρωση των οποίων οι άδειες αναγνωρίζονται αμοιβαία από όλα τα κράτη- μέλη (τα κράτη- μέλη μπορούν να μειώσουν το όριο στα 14 στη χώρα τους). Προηγουμένως, δεν υπήρχαν ελάχιστες απαιτήσεις της ΕΕ για τα μοτοποδήλατα.
Οι εξεταστές οδήγησης θα πρέπει να πληρούν ελάχιστα πρότυπα, όσον αφορά τα αρχικά προσόντα τους και την περιοδική κατάρτισή τους. Με το μέτρο αυτό, θα καθιερωθεί στο νέο σύστημα ο έλεγχος ποιότητας.
http://www.newsit.gr
σχετικά θέματα:
Το νέο κοινό ευρωπαϊκό δίπλωμα
Σχόλια