Μήπως τελικά το ρετσίνι είναι χρυσός;
Τη προσθήκη ρητίνης στα υγρά καύσιμα προτείνουν Έλληνες καθηγητές τριών Ελληνικών πανεπιστημίων επειδή λειτουργεί ως βελτιωτικό ενισχύοντας τη λειτουργία του κινητήρα, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα και την ελάττωση των εκπομπών αέριων ρύπων!
Η ανακοίνωση έγινε στο 16ο Πανελλήνιο Δασολογικό Συνέδριο που ξεκίνησε προχθές 7 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί σήμερα Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη. Διοργανωτές του συνεδρίου είναι η Ελληνική Δασολογική Εταιρεία και το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η ρητίνη ή ρετσίνι, όπως είναι γνωστή, εξαιτίας τη χημικής της δομής, χρησιμοποιήθηκε για να εξετασθεί η επίδρασή της με στόχο να ανέβει η ποιότητα των υγρών συμβατικών καυσίμων ως μέσο απομάκρυνσης της υγρασίας, σε αντίθεση με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται σήμερα και κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Σημειώνεται ότι η ελάττωση της υγρασίας αποτελεί ένα ιδιαίτερα σοβαρό παράγοντα επειδή εξαιτίας της διαβρώνονται μέρη του κινητήρα, δημιουργείται πάγος σε χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς και άλλα σοβαρά προβλήματα.
Αυτό που ανακάλυψαν οι επιστήμονες είναι ότι η ρητίνη ουσιαστικά απορροφά σαν σφουγγάρι την υγρασία των καυσίμων, με συνέπεια να τα κάνει ποιοτικότερα αφού γίνεται αποδοτικότερη καύση, ο κινητήρας κρατιέται σε ικανοποιητική κατάσταση και υπάρχει σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.
Τα πειραματικά αποτελέσματα δείχνουν, ότι η χρήση της ρητίνης, αντί των άλλων μεθόδων, θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματική και οικονομική. Σημαντικό πλεονέκτημα αυτής είναι ότι αποτελεί ένα φυσικό ανανεώσιμο προϊόν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την αποθήκευση των καυσίμων πριν τη χρήση τους, με λίγα έξοδα, το οποίο προϊόν βρίσκεται μονάχα όταν η ρητίνη συλλεχθεί.
Η, λιγοστή κατά τα άλλα, υγρασία στο πετρέλαιο και στα υπόλοιπα καύσιμα αποτελεί τη βασικότερη αιτία που ευθύνεται για τη διάβρωση τόσο των κινητήρων όσο και των δεξαμενών αποθήκευσης και μεταφοράς. Επίσης ευθύνεται για τη δημιουργία πάγου σε χαμηλές θερμοκρασίες, με συνέπεια την περαιτέρω δυσκολία της ροής του καυσίμου δια μέσω των σωληνώσεων, ένα σοβαρό πρόβλημα που αφορά κυρίως τα καύσιμα των αεροπλάνων.
Τα αποτελέσματα της εργασίας των επιστημόνων, δείχνουν ιδιαίτερα αισιόδοξα στο ότι είναι δυνατή η μετατροπή της ρητίνης από πρόσκαιρη απασχόληση που λαμβάνει χώρα σήμερα στους πληθυσμούς της Ελλάδας που διαμένουν γύρω από τα δάση, σε μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια υψηλών δυνατοτήτων με θεαματικά αποτελέσματα.
Ένα ακόμη βασικό πλεονέκτημα, για να εφαρμοστεί στη πράξη η πρόταση των επιστημόνων, είναι και το γεγονός ότι τα δάση της Χαλεπιού πεύκης στην Ελλάδα αποτελούν τα πλέον εύκολα για εκδήλωση πυρκαγιάς δασικά οικοσυστήματα, οπότε οι συλλέκτες ρετσινιού θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως προστάτες των δασικών εκτάσεων.
http://www.ecotimes.gr
Η ανακοίνωση έγινε στο 16ο Πανελλήνιο Δασολογικό Συνέδριο που ξεκίνησε προχθές 7 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί σήμερα Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη. Διοργανωτές του συνεδρίου είναι η Ελληνική Δασολογική Εταιρεία και το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η ρητίνη ή ρετσίνι, όπως είναι γνωστή, εξαιτίας τη χημικής της δομής, χρησιμοποιήθηκε για να εξετασθεί η επίδρασή της με στόχο να ανέβει η ποιότητα των υγρών συμβατικών καυσίμων ως μέσο απομάκρυνσης της υγρασίας, σε αντίθεση με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται σήμερα και κοστίζουν πάρα πολλά χρήματα χωρίς σημαντικά αποτελέσματα. Σημειώνεται ότι η ελάττωση της υγρασίας αποτελεί ένα ιδιαίτερα σοβαρό παράγοντα επειδή εξαιτίας της διαβρώνονται μέρη του κινητήρα, δημιουργείται πάγος σε χαμηλές θερμοκρασίες, καθώς και άλλα σοβαρά προβλήματα.
Αυτό που ανακάλυψαν οι επιστήμονες είναι ότι η ρητίνη ουσιαστικά απορροφά σαν σφουγγάρι την υγρασία των καυσίμων, με συνέπεια να τα κάνει ποιοτικότερα αφού γίνεται αποδοτικότερη καύση, ο κινητήρας κρατιέται σε ικανοποιητική κατάσταση και υπάρχει σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων.
Τα πειραματικά αποτελέσματα δείχνουν, ότι η χρήση της ρητίνης, αντί των άλλων μεθόδων, θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματική και οικονομική. Σημαντικό πλεονέκτημα αυτής είναι ότι αποτελεί ένα φυσικό ανανεώσιμο προϊόν που μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά την αποθήκευση των καυσίμων πριν τη χρήση τους, με λίγα έξοδα, το οποίο προϊόν βρίσκεται μονάχα όταν η ρητίνη συλλεχθεί.
Η, λιγοστή κατά τα άλλα, υγρασία στο πετρέλαιο και στα υπόλοιπα καύσιμα αποτελεί τη βασικότερη αιτία που ευθύνεται για τη διάβρωση τόσο των κινητήρων όσο και των δεξαμενών αποθήκευσης και μεταφοράς. Επίσης ευθύνεται για τη δημιουργία πάγου σε χαμηλές θερμοκρασίες, με συνέπεια την περαιτέρω δυσκολία της ροής του καυσίμου δια μέσω των σωληνώσεων, ένα σοβαρό πρόβλημα που αφορά κυρίως τα καύσιμα των αεροπλάνων.
Τα αποτελέσματα της εργασίας των επιστημόνων, δείχνουν ιδιαίτερα αισιόδοξα στο ότι είναι δυνατή η μετατροπή της ρητίνης από πρόσκαιρη απασχόληση που λαμβάνει χώρα σήμερα στους πληθυσμούς της Ελλάδας που διαμένουν γύρω από τα δάση, σε μια πολλά υποσχόμενη καλλιέργεια υψηλών δυνατοτήτων με θεαματικά αποτελέσματα.
Ένα ακόμη βασικό πλεονέκτημα, για να εφαρμοστεί στη πράξη η πρόταση των επιστημόνων, είναι και το γεγονός ότι τα δάση της Χαλεπιού πεύκης στην Ελλάδα αποτελούν τα πλέον εύκολα για εκδήλωση πυρκαγιάς δασικά οικοσυστήματα, οπότε οι συλλέκτες ρετσινιού θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως προστάτες των δασικών εκτάσεων.
http://www.ecotimes.gr
Σχόλια