Σύνδεση των λιμανιών της Ελλάδας με τον σιδηρόδρομο !!!

Στις βασικές προτεραιότητες της χώρας, σε ό,τι αφορά τις νέες υποδομές, βρίσκεται πλέον η σύνδεση των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο. Ένα έργο για το οποίο επί δεκαετίες υπήρξε χαρακτηριστική αμέλεια από την πλευρά της ελληνικής πολιτείας, την ώρα που άλλες χώρες εκμεταλλεύονταν στο έπακρον τις συνδυασμένες μεταφορές. Τώρα όμως η Ελλάδα φαίνεται ότι φουλάρει πλέον, σε μια προσπάθεια να κερδίσει το χαμένο έδαφος ή μέρος αυτού.

H γεωπολιτική θέση της στο νοτιότερο άκρο της Βαλκανικής Χερσονήσου της προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα που, εφόσον αξιοποιηθούν, θα της επιτρέψουν να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στις εμπορευματικές, κυρίως, μεταφορές της ευρύτερης περιοχής, αλλά και γενικότερα της Ευρώπης.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάδειξη της χώρας ως κέντρο διακίνησης κυρίως εμπορευματικών μεταφορών αλλά και επιβατικών μετακινήσεων είναι η ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη / Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π). Για την ολοκλήρωση του βασικού άξονα σιδηροδρόμου υπολείπονται τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής Κιάτο - Πάτρα, τα οποία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη - Ρίο και η νέα γραμμή στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός που επίσης βρίσκεται σε φάση υλοποίησης.

Ωστόσο το μεγάλο αυτό έργο, το οποίο έχει πια ορατό ορίζοντα ολοκλήρωσης, θα παρέμεινε λειψό χωρίς την σιδηροδρομική σύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας.

Σκοπός της προσπάθειας αυτής που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, η ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών (τρένο-πλοίο) και η ενίσχυση της "διατροπικότητας" του συστήματος μεταφορών, η οποία εστιάζει στη διασύνδεση των υποδομών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.

Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο η διασύνδεση των μεγάλων λιμένων της χώρας μέσω ενός σιδηροδρομικού δικτύου σύγχρονων ευρωπαϊκών προδιαγραφών αποτελεί εθνικό στόχο και για τον λόγο αυτό έχει ιεραρχηθεί ως βασική προτεραιότητα στο επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής μια σειρά σημαντικών έργων βρίσκεται σε εξέλιξη, κάποια άλλα προγραμματίζονται, ενώ υπάρχουν και κάποια ακόμη -τα λιγότερα όμως- που έχουν ολοκληρωθεί.

Οι συνδέσεις που υπάρχουν και ποιες σχεδιάζονται:

Πειραιάς-Νέο Ικόνιο
Το εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά στο Νέο Ικόνιο διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση. Πρόκειται για ένα έργο που, μετά από πολλά χρόνια αναμονής, ολοκληρώθηκε την περασμένη άνοιξη υπό συνθήκες πίεσης, καθώς η απόδοση σε χρήση συνδέθηκε με την πορεία της συμφωνίας με την ΗΡ.

Το εμπορευματικό του Θριασίου
Η γραμμή η οποία έχει παραληφθεί προσωρινά δεν έχει ακόμη χρησιμοποιηθεί για μεταφορές εμπορευμάτων, κάτι που αναμένεται να γίνει το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Σε κάθε περίπτωση ώθηση στην εκμετάλλευση της γραμμής θα δώσει η ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης των έργων που εκτελούνται στο Θριάσιο, όπου σε περίπου 1,5 χρόνο αναμένεται ότι θα είναι έτοιμο το εμπορευματικό κέντρο.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης
Το δεύτερο μεγάλο λιμάνι της χώρας στη Θεσσαλονίκη έχει εξαιρετικές προοπτικές αφού μπορεί να αποτελέσει το κέντρο του εμπορίου για την ενδοχώρα των Βαλκανίων αλλά και για την Ευρώπη. Το λιμάνι διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία χρησιμοποιείται ήδη για την μετακίνηση εμπορευμάτων. Παράλληλα όμως προωθούνται έργα που αφορούν στη βελτίωση της υφιστάμενης σύνδεσης, καθώς και στην κατασκευή νέας γραμμής σύνδεσης.

Λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Το λιμάνι Αλεξανδρούπολης απέχει από το σιδηροδρομικό δίκτυο... κάτι περισσότερο από 300 μέτρα, ωστόσο για δεκαετίες ολόκληρες δεν προωθήθηκε το έργο τη σύνδεσής του με αυτό.

Πλέον τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και υπολογίζεται ότι ως τον Σεπτέμβριο του 2014 θα έχουν ολοκληρωθεί.

Λιμάνι Πάτρας: Δρόμος προς την Ιταλία
Το έργο συνδέεται με την ολοκλήρωση του τμήματος Ρίο-Πάτρα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Πάτρα, μήκους 12,9 χλμ., το οποίο βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού. Έως σήμερα έχουν προωθηθεί οι μελέτες και οι αδειοδοτήσεις με βάση την λύση της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού δικτύου στην πόλη της Πάτρας.

Ωστόσο, με δεδομένη αφενός την οικονομική συγκυρία που δεν επιτρέπει την επιλογή της λύσης αυτής με κόστος περίπου 700 εκατομμύρια, αφετέρου την σημασία που έχει η σιδηροδρομική σύνδεση με το Νέο Λιμένα Πατρών στην αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτή φαίνεται να κερδίζει έδαφος η λύση της κανονικοποίησης και ηλεκτροκίνησης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από την Αγυιά έως το Νέο Λιμένα Πατρών. Με την υλοποίηση του έργου εξασφαλίζεται σιδηροδρομική σύνδεση με την Ευρώπη, μέσω Ιταλίας, που σήμερα δεν υπάρχει, αφού ούτε το παλιό, ούτε το νέο λιμάνι της Πάτρας συνδέονται με το δίκτυο του σιδηροδρόμου. Με δεδομένο μάλιστα ότι το λιμάνι της πόλης είναι το μόνο στην Δυτική Ελλάδα που έχει την προοπτική να συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, τουλάχιστον σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, καθιστά επιτακτική ανάγκη την προώθηση των σχετικών διαδικασιών με ταχύτητα.

Λιμάνι Καβάλας
Ούτε το λιμάνι της Καβάλας, ένα ακόμη από τα μεγάλα λιμάνια της βόρειας Ελλάδας, δεν διαθέτει σύνδεση με τον σιδηρόδρομο. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες προκειμένου ο σιδηρόδρομος να πιάσει λιμάνι και στην Καβάλα.

Ο Βόλος
Το λιμάνι του Βόλου παρότι απέχει μόλις λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σιδηροδρομικό σταθμό δεν έχει σήμερα σύνδεση με το δίκτυο. Ωστόσο αυτό αναμένεται να γίνει στο πλαίσιο των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν στη σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το Βόλο με την Λάρισα.

Λιμάνι Λαυρίου
Σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο πρόκειται να αποκτήσει μελλοντικά και το λιμάνι του Λαυρίου. Βέβαια δεν θα αφορά τόσο το εμπορευματικό κομμάτι όσο τις επιβατικές μετακινήσεις αφού, όπως όλα δείχνουν, πρόκειται για ένα λιμάνι που θα αναδειχθεί ως το κύριο της Αττικής για τις επιβατικές μετακινήσεις.
http://www.dete.gr
Πηγή: πληροφορίες από euro2day

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Τρύγος του Μελιού (Video) !!!

Άγιος Φανούριος !!! (συνταγή φανουρόπιτας)