Στο «νέο σχολείο» που οραματίζεται το υπουργείο Παιδείας δεν υπάρχει φαίνεται χώρος για βιβλιοθήκες !!!
Κλείνουν τις σχολικές βιβλιοθήκες!!!
Εγκύκλιος ζητά την παράδοση του εξοπλισμού των 757 σύγχρονων βιβλιοθηκών
Στο «νέο σχολείο» που οραματίζεται το υπουργείο Παιδείας δεν υπάρχει φαίνεται χώρος για βιβλιοθήκες.
Πως αλλιώς να εκληφθεί από τους εκπαιδευτικούς εγκύκλιος που έφτασε στα σχολεία στις αρχές Σεπτεμβρίου και ζητεί την παράδοση του εξοπλισμού και της υλικοτεχνικής υποδομής των 757 σύγχρονων σχολικών βιβλιοθηκών που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα. Στην ίδια εγκύκλιο, καλούνται οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί να παραδώσουν τα κλειδιά των βιβλιοθηκών στους διευθυντές των σχολείων.
Έπειτα από τις σφοδρές αντιδράσεις του γενικού γραμματέα της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη, των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν σ' αυτές, αλλά και της Ενωσης Βιβλιοθηκονόμων και Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ), το υπουργείο προσπάθησε να τα μαζέψει με νέα ανακοίνωση: «Η εγκύκλιος με θέμα "Παράδοση εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής των σχολικών βιβλιοθηκών" σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται την αναστολή λειτουργίας των 757 σχολικών βιβλιοθηκών... Εξαιτίας της λήξης στις 31/08/2011 της διετούς θητείας των υπευθύνων σχολικών βιβλιοθηκών, το υπουργείο Παιδείας έστειλε εγκύκλιο προκειμένου αυτές να λειτουργήσουν με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας».
Η απόφαση αυτή, όμως, ουσιαστικά παροπλίζει «ένα πολύτιμο κύτταρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το οποίο συνεισφέρει στην καλλιέργεια της ικανότητας για έρευνα και συγκριτική μάθηση», όπως σημειώνει μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωσή της η ΕΕΒΕΠ.
Για ποιο λόγο; Ακούγεται περίεργο για τα δεδομένα της ελληνικής εκπαίδευσης, αλλά οι βιβλιοθήκες αυτές δεν ήταν μία ακόμη προχειροδουλειά. Δημιουργήθηκαν έχοντας τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές, με άριστη υλικοτεχνική υποδομή (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, Ιντερνετ κ.ά.), βασίζονται στο διεθνές σύστημα ταξινόμησης dewey, διαθέτουν βάση καταλογράφησης, πολύτιμο υλικό χιλιάδων τίτλων και σύγχρονο σύστημα συναγερμού φύλαξης.
Η πλειονότητα των καθηγητών που υπηρετούσαν στις 757 βιβλιοθήκες είχαν απόσπαση τετραετίας και είχαν υποβληθεί το 2007 σε αξιολόγηση. Η ενασχόλησή τους στη συγκεκριμένη θέση, ήταν καθημερινή, πολύωρη και πολυσχιδής. Δικαίως αναρωτιούνται ότι αν δεν λειτουργούν καθημερινά και σε συντεταγμένη βάση, αποκλείεται να επιτελέσουν το στόχο τους. Σύμφωνα δε με ανεπίσημες πληροφορίες, θα λειτουργούν στη... χάση και τη φέξη από καθηγητές που δε συμπληρώνουν ωράριο...
«Τα τελευταία τρία χρόνια η βιβλιοθήκη μας απέκτησε πολλά βιβλία από δωρεές», λέει η Κατερίνα Τζαμουράνη, καθηγήτρια αγγλικών και πρώην υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης Άνω Κυψέλης.
«Πολλά βιβλία», συνεχίζει,«χαρίστηκαν έπειτα από διοργανώσεις εκδηλώσεων με συγγραφείς, άλλα έπειτα από αιτήματα προς φορείς. Πώς θα συνεχιστεί αυτό, αν δεν υπάρχει κάποιος που να παρακολουθεί την εκδοτική κίνηση, να κρίνει τι χρειάζεται, τι λείπει, τι θα προσέλκυε τους χρήστες, να κάνει ανακατανομή του χώρου κ.τ.λ.;», αναρωτιέται η Κατερίνα Τζαμουράνη.
Ανάλογα ερωτήματα διατυπώνουν στην επιστολή τους προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι σύλλογοι διδασκόντων των τεσσάρων σχολείων της Κυψέλης: «Ποιος θα δανείζει, θα οργανώνει προβολές, θα επιβλέπει και θα φροντίζει για την επισκευή των μηχανημάτων, για την ανανέωση του υλικού, εφόσον οι σχολικές επιτροπές δεν έχουν χρήματα; Ποιος θα βοηθάει τους καθηγητές στην ετοιμασία μιας παρουσίασης ή στην εκπόνηση εργασιών από τους μαθητές; Οι υπολογιστές που πρόσφεραν την ευκαιρία στους μαθητές να περιηγούνται στο Διαδίκτυο, να εξασκούνται στην πληροφοριακή παιδεία θα μείνουν ανεκμετάλλευτοι;»
Διαμαρτυρίες για τον παροπλισμό των βιβλιοθηκών, σύμφωνα με την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», έχουν διατυπώσει εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα. Αποτελούν ζωτικό κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, υποστηρίζουν πρώην υπεύθυνοι σχολικών βιβλιοθηκών Δράμας: «Ενσωματώθηκαν στην καθημερινή διδασκαλία με πολλά μαθήματα με την αξιοποίηση των βιβλίων και των υπολογιστών και με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Λειτούργησαν και εκτός ωρών διδασκαλίας, για παρακολούθηση-σχολιασμό κινηματογραφικών ταινιών, για τη λειτουργία εκθέσεων βιβλίων, φωτογραφιών και πινάκων ζωγραφικής», τονίζουν.
Στη σημαντική συμβολή των βιβλιοθηκών αναφέρονται και εκπαιδευτικοί στα Ιωάννινα: «Σταθήκαμε αρωγοί του εκπαιδευτικού και βοηθήσαμε του μαθητές να έχουν πρόσβαση στην πληροφορία (έντυπη-ηλεκτρονική), και να αναπτύξουν δεξιότητες επεξεργασίας και κριτικής αποτίμησής της. Καλλιεργήσαμε τη φιλαναγνωσία, τη δημιουργικότητα των μαθητών», αναφέρουν.
Σχόλια