15 εκ. € διαρρέουν κάθε μήνα σε Βουλγαρία και Σκόπια - Γονάτισε ο Βόρειος Έβρος !!!
Περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ “ζεστού” ελληνικού χρήματος διαρρέουν κάθε μήνα προς τις γειτονικές μας χώρες, Βουλγαρία και Σκόπια, για την αγορά υπηρεσιών και προϊόντων, με τραγικές συνέπειες τόσο για την αγορά της Βόρειας Ελλάδας όσο και για τα έσοδα του κράτους.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών ...
Στην κορυφή των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών ...
που επιλέγουν για τις αγορές τους τις δύο χώρες είναι τα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης, η βενζίνη, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες κομμωτηρίου, ενώ πολλοί είναι αυτοί που αγοράζουν ακόμη και τα τρόφιμα της εβδομάδας.
Μάλιστα, εκπρόσωποι του κλάδου των βενζινοπωλών κάνουν λόγο για 700 λουκέτα σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις παραμεθόριες περιοχές τα τελευταία δύο χρόνια.
Μάλιστα, εκπρόσωποι του κλάδου των βενζινοπωλών κάνουν λόγο για 700 λουκέτα σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις παραμεθόριες περιοχές τα τελευταία δύο χρόνια.
“2 ευρώ το κούρεμα!”
Περί το 1 εκατ. ευρώ “χάνει” κάθε εβδομάδα η αγορά του νομού Φλώρινας, εξαιτίας των επισκέψεων των Φλωρινιωτών στα Σκόπια, όπως λέει στη “Μ” ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων του νομού, Σάββας Σαπαλίδης, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι η Φλώρινα βιώνει την κρίση επί δύο. Μετά την οικονομική κρίση, η διαρροή εισοδήματος στα Σκόπια έδωσε το οριστικό χτύπημα. “Μέχρι και ψωμί αγοράζουν από τα Σκόπια. Η αγορά της περιοχής μας έχει καταποντιστεί. Η κατάσταση είναι τραγική”, σημειώνει, προσθέτοντας ότι κάθε Τρίτη και Πέμπτη που έχει παζάρι στο Μοναστήρι (Μπίτολα), για να περάσει κάποιος από τα σύνορα πρέπει να περιμένει περισσότερο από τρία τέταρτα της ώρας. Την ημέρα του Αγίου Πνεύματος, μάλιστα, από το διασυνοριακό σταθμό της Νίκης πέρασαν πάνω από 2.200 αυτοκίνητα.
“Ο κόσμος πηγαίνει στη γειτονική χώρα όχι μόνο για ψώνια, αλλά και για καφέ, για βόλτα. Όπου να γυρίσεις να δεις, υπάρχουν ταμπέλες στα ελληνικά που διαφημίζουν τα φθηνά προϊόντα και υπηρεσίες. Για παράδειγμα το κούρεμα έχει μόλις 2 ευρώ”, υπογραμμίζει ο κ. Σαπαλίδης, κάνοντας παράλληλα λόγο για 360 λουκέτα το 2010 στην περιοχή της Φλώρινας.
Το 70% των επιχειρήσεων της περιοχής δεν είναι σε θέση να πληρώσει τις ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΑΕΕ, ενώ κάθε εβδομάδα δικάζονται από το Ειρηνοδικείο Φλώρινας 70-90 επαγγελματίες που χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές.
Στο πλαίσιο αυτό, οι φορείς της περιοχής ζητούν αυστηρότερους ελέγχους στο τελωνείο, αλλά και τροποποίηση του διατάγματος που αφορά τη λίστα των προϊόντων που επιτρέπεται να εισέλθουν στη χώρα. “Έχουμε προχωρήσει ήδη σε συμβολικό αποκλεισμό του τελωνείου Νίκης και έχουμε αποστείλει ψηφίσματα και επιστολές σε όλα τα αρμόδια υπουργεία. Αν δεν εισακουστούμε, θα κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας, κλείνοντας την αγορά της Φλώρινας”, καταλήγει ο κ. Σαπαλίδης.
10 ευρώ το σφράγισμα. Δέκα έως δεκαπέντε ευρώ κοστίζει ένα σφράγισμα δοντιού στα Σκόπια και τη Βουλγαρία (έναντι 40 έως και 50 ευρώ στη χώρα μας), τιμή που αποτελεί αναμφισβήτητα δέλεαρ για χιλιάδες Βορειοελλαδίτες, που συρρέουν στις γειτονικές χώρες, προκειμένου να πραγματοποιήσουν οδοντιατρικές εργασίες. Στα σύνορα των Σκοπίων αλλά και στο Μοναστήρι, υπάρχουν ταμπέλες στα ελληνικά που διαφημίζουν οδοντιάτρους, ενώ σε πολλά ιατρεία υπάρχουν υπάλληλοι που μιλούν ελληνικά.
Λουκέτο σε 700 πρατήρια της Β. Ελλάδας
Περίπου 700 πρατήρια παραμεθόριων περιοχών έκλεισαν τα τελευταία δύο χρόνια, λέει ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ), Γιάννης Μαγλουσίδης, κάνοντας λόγο παράλληλα για περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ημερησίως που περνούν τα σύνορα Κιλκίς και Σερρών για να βάλουν βενζίνη σε Σκόπια και Βουλγαρία. Μάλιστα από τα 107 πρατήρια υγρών καυσίμων που είχε ο νομός Κιλκίς πριν από δύο χρόνια, σήμερα λειτουργούν μόνο τα 79.
Στις δύο γειτονικές χώρες η βενζίνη κοστίζει από 1,10 έως και 1,25 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,6 με 1,7 ευρώ που κοστίζει στη χώρα μας. Οι αρμόδιοι φορείς της Βόρειας Ελλάδας ζητούν μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις παραμεθόριες περιοχές, ώστε να δοθεί ένα κίνητρο στους κατοίκους τους να καταναλώνουν ελληνική βενζίνη.
“Ζητήσαμε με επιστολές μας προς τα αρμόδια υπουργεία τη μείωση του κόστους της βενζίνης κατά 15 λεπτά στις εν λόγω περιοχές. Στη χώρα μας ο καταναλωτής πληρώνει υπέρογκους φόρους. Για το ένα λίτρο το κόστος των φόρων και του ΦΠΑ διαμορφώνεται σε 1,07 ευρώ, 0,47 ευρώ είναι το κόστος των διυλιστηρίων, 0,067 ευρώ το μεταφορικό κόστος και το κέρδος των εταιρειών εμπορίας καυσίμων και 0,05 ευρώ το κέρδος των πρατηρίων. Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε σήμερα η βενζίνη να ξεπερνά το 1 ευρώ το λίτρο”, σημειώνει ο κ. Μαγλουσίδης, προσθέτοντας ότι μέχρι σήμερα η ΟΒΕ έχει προχωρήσει δύο φορές σε συμβολική αποκλεισμό των συνόρων, χωρίς ωστόσο κάποιο αποτέλεσμα.
Περίπου 700 πρατήρια παραμεθόριων περιοχών έκλεισαν τα τελευταία δύο χρόνια, λέει ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ), Γιάννης Μαγλουσίδης, κάνοντας λόγο παράλληλα για περισσότερα από 10.000 αυτοκίνητα ημερησίως που περνούν τα σύνορα Κιλκίς και Σερρών για να βάλουν βενζίνη σε Σκόπια και Βουλγαρία. Μάλιστα από τα 107 πρατήρια υγρών καυσίμων που είχε ο νομός Κιλκίς πριν από δύο χρόνια, σήμερα λειτουργούν μόνο τα 79.
Στις δύο γειτονικές χώρες η βενζίνη κοστίζει από 1,10 έως και 1,25 ευρώ το λίτρο, έναντι 1,6 με 1,7 ευρώ που κοστίζει στη χώρα μας. Οι αρμόδιοι φορείς της Βόρειας Ελλάδας ζητούν μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις παραμεθόριες περιοχές, ώστε να δοθεί ένα κίνητρο στους κατοίκους τους να καταναλώνουν ελληνική βενζίνη.
“Ζητήσαμε με επιστολές μας προς τα αρμόδια υπουργεία τη μείωση του κόστους της βενζίνης κατά 15 λεπτά στις εν λόγω περιοχές. Στη χώρα μας ο καταναλωτής πληρώνει υπέρογκους φόρους. Για το ένα λίτρο το κόστος των φόρων και του ΦΠΑ διαμορφώνεται σε 1,07 ευρώ, 0,47 ευρώ είναι το κόστος των διυλιστηρίων, 0,067 ευρώ το μεταφορικό κόστος και το κέρδος των εταιρειών εμπορίας καυσίμων και 0,05 ευρώ το κέρδος των πρατηρίων. Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε σήμερα η βενζίνη να ξεπερνά το 1 ευρώ το λίτρο”, σημειώνει ο κ. Μαγλουσίδης, προσθέτοντας ότι μέχρι σήμερα η ΟΒΕ έχει προχωρήσει δύο φορές σε συμβολική αποκλεισμό των συνόρων, χωρίς ωστόσο κάποιο αποτέλεσμα.
- Καζίνο. 3.000 με 4.000 Έλληνες περνούν κάθε βράδυ τους συνοριακούς σταθμούς για να επισκεφθούν τα καζίνο των Σκοπίων που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από τα σύνορα.
Γονάτισε ο Βόρειος Έβρος
Επώδυνες συνέπειες για το νομό Έβρου και ειδικά για τις βόρειες περιοχές έχει η διαρροή εισοδήματος προς τη Βουλγαρία. Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Έβρου, Βασίλης Χαρόβας, κάθε μήνα καταγράφονται 170.000 έξοδοι Ελλήνων προς τη Βουλγαρία. Ακόμη κι αν υπολογίσουμε μία μίνιμουμ κατανάλωση 40 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που βγαίνει από τη χώρα, σημειώνεται διαρροή χρήματος της τάξης των 7 εκατ. ευρώ μόνο για τη Βουλγαρία.
“Εξαιτίας αυτού του φαινομένου το κράτος χάνει πολλά χρήματα από έμμεσους και άμεσους φόρους, ενώ η ελληνική αγορά χάνει πελάτες. Ειδικά ο Βόρειος Έβρος έχει γονατίσει”, τονίζει ο κ. Χαρόβας, υπογραμμίζοντας παράλληλα τους ελλιπείς έως ανύπαρκτους ελέγχους στα σύνορα που ευνοούν και φαινόμενα λαθρεμπορίας.
Οι φορείς της περιοχής ζητούν τοπικές πολιτικές ανταγωνιστικού χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για όλες της περιοχές βορειότερα του Σουφλίου.
Της Μπέτης Κυριακίδου στη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ www.makthes.gr“Εξαιτίας αυτού του φαινομένου το κράτος χάνει πολλά χρήματα από έμμεσους και άμεσους φόρους, ενώ η ελληνική αγορά χάνει πελάτες. Ειδικά ο Βόρειος Έβρος έχει γονατίσει”, τονίζει ο κ. Χαρόβας, υπογραμμίζοντας παράλληλα τους ελλιπείς έως ανύπαρκτους ελέγχους στα σύνορα που ευνοούν και φαινόμενα λαθρεμπορίας.
Οι φορείς της περιοχής ζητούν τοπικές πολιτικές ανταγωνιστικού χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για όλες της περιοχές βορειότερα του Σουφλίου.
www.radioevros.gr
Σχόλια